Tatra banka varuje pred podvodníkmi, od klientov lákajú cez telefón dôverné informácie Slovensko by SITA - 25. júna 2021 Zdieľaj tento článok Facebook Twitter Whatsapp Skype Linkedin EmailFacebook Save25.6.2021 (Webnoviny.sk) – Tatra banka upozorňuje, že v rámci monitorovania phishingových útokov v bankovom sektore zaznamenali podvodné konanie, tzv. vishing. Vishing je spôsob získavania citlivých bankových informácií cez telefón. Cieľom útočníka je podľa vyjadrení hovorkyne Tatra banky Zuzany Žiaranovej u svojej obete vytvoriť pocit dôvery a naliehavosti. Spolupráca útočníkov V súčasnosti útočník predstiera, že je kriminálna polícia a snaží sa od klienta získať dôverné informácie týkajúce sa jeho účtu a prihlasovacie údaje do elektronického bankovníctva. Podvodník, aby pôsobil dôveryhodne, vykoná prepojenie na iné osoby, ktoré sa klientovi predstavia ako call centrum Tatra banky. „V skutočnosti ide o spolupracujúcich útočníkov, ktorí rozhodne nie sú zamestnancami banky,“ upozorňuje Žiaranová. Banka nežiada osobné informácie Banka ani polícia nikdy podľa Žiaranovej nežiada citlivé osobné a bankové informácie v telefonickej konverzácii. Telefónne číslo by mali klienti zadávať do mobilu sami a nemali by sa nechať prepájať od iných subjektov. Tatra banka bola do Obchodného registra SR zapísaná 1. novembra 1990. V súčasnosti patrí do rakúskej skupiny Raiffeisen. Viac k témam: obchodný register, phishing, podvodník, útočník, vishingZdroj: Webnoviny.sk – Tatra banka varuje pred podvodníkmi, od klientov lákajú cez telefón dôverné informácie © SITA Všetky práva vyhradené. Zdieľaj tento článok Facebook Twitter Whatsapp Skype Linkedin EmailFacebook Save