BRATISLAVA 17. januára (WebNoviny.sk) – Sociálna poisťovňa od stredy 17. januára spúšťa celoplošnú prevádzku rezervačného systému.
“Znamená to, že po pilotnej prevádzke v bratislavskej pobočke, ktorá sa stretla s pozitívnymi ohlasmi verejnosti, môžu tento systém využívať poistenci na celom Slovensku a elektronicky si môžu objednať termín návštevy pre vybraté agendy v ktorejkoľvek pobočke,” informoval hovorca poisťovne Peter Višváder.
Poučenie o dokladoch
Termín si treba rezervovať prostredníctvom webovej stránky www.socpoist.sk v časti Objednajte si termín návštevy v pobočke.
“Používateľ si vyberie agendu, ktorú potrebuje vybaviť, následne zadá názov svojej obce a systém mu ponúkne najbližšie pracoviská, ktoré môže navštíviť. Po zadaní dátumu a presného času systém potvrdí termín návštevy a meno pracovníka, ktorý bude danú vec riešiť,” uviedol Višváder.
Dôležitou súčasťou rezervačného systému je podľa neho aj poučenie o tom, aké doklady si treba priniesť.
Neohlásení poistenci
Rezervačný systém slúži na objednanie si návštevy Sociálnej poisťovne najmä pri tých životných situáciách, ktorých vybavenie si vyžaduje väčší časový priestor. Využiť ho možno najmä na spísanie žiadosti o všetky druhy dôchodkov, prípadne riešenie dlhu poistenca a zamestnávateľa, zamestnanie a prácu SZČO v EÚ a jej povinnosti voči Sociálnej poisťovni.
Spustenie rezervačného systému podľa hovorcu poisťovne neobmedzuje možnosť navštíviť pobočku osobne a bez objednania. “Neohlásení poistenci sú vybavovaní priebežne podľa poradia, ako prichádzajú. Ak by sa rozhodli vyhnúť čakaniu, termín návštevy si môžu elektronicky rezervovať aj v kiosku s počítačom priamo v pobočke,” povedal. V platnosti zostáva aj možnosť dohodnúť si návštevu telefonicky.
Viac k témam: Sociálna poisťovňa
Zdroj: Webnoviny.sk – Sociálna poisťovňa sprevádzkovala rezervačný systém vo všetkých pobočkách © SITA Všetky práva vyhradené.