BRATISLAVA 25. októbra (WebNoviny.sk) – Jedna slovenská domácnosť kúpi ročne v priemere 16,5 kilogramu cestovín a minie na ne v priemere 27 eur. Vyplýva to z prieskumu agentúry GfK, ktorý sa zameral na obdobie od septembra 2017 do augusta 2018.
Z hľadiska výdavkov, zakúpeného objemu či frekvencie nakupovania jednoznačne dominujú bezvaječné cestoviny nad vaječnými. Z menej tradičných variant cestovín kupujú kukuričné, ktoré si v sledovanom období zakúpilo šesť percent domácností, ryžové (deväť percent) a kuskus (13 percent). Z hľadiska jednotlivých druhov cestovín si najviac domácností, a to až 77 percent, kúpilo polievkové rezance. Tvoria približne pätinu celkových výdavkov domácností na cestoviny v sledovanom období. Za nimi nasledujú špagety, vretená (fusilli) a kolienka. Najobľúbenejšie balenie cestovín je 400 gramov.
Dominantné postavenie majú nákupy v štandardnej cene, ktoré tvoria 75 percent výdavkov. Ostatných 25 percent výdavkov je teda na cestoviny v akcii. Akciu aspoň raz využilo 80 percent domácností.
Najviac domácností nakupuje cestoviny v hypermarketoch a supermarketoch. Najviac na ne domácnosti míňajú v supermarketoch, kde skončí 31 percent výdavkov a v malých obchodoch s 30-percentným podielom na výdavkoch. Domácnosti kupujú cestoviny približne jedenkrát za dva týždne.
Informácie agentúre SITA poskytla Andrea Patočková z agentúry GfK.
Viac k témam: potraviny, prieskum, spoločnosť GfK
Zdroj: Webnoviny.sk – Slovenská domácnosť kúpi ročne vyše 16 kilogramov cestovín, prieskum ukázal návyky ľudí © SITA Všetky práva vyhradené.