BRATISLAVA 4. februára (WebNoviny.sk) – Online porovnávanie finančných produktov bude narastať. Ukazujú to podľa výkonného riaditeľa Finančného kompasu Maroša Ovčarika štatistiky mnohých krajín a Slovensko má v tomto smere podľa neho ešte veľké rezervy.
Internetový predaj má navrch
Ako pre portál voFinanciach.sk povedala riaditeľka odboru pobočkového a online obchodu v poisťovni Allianz Štefánia Némethová, posledné roky jednoznačne hovoria v prospech online predaja nielen poistenia motorových vozidiel, ale aj iných typov poistení.
„V online priestore pribúdajú stále noví hráči, ktorí produkty porovnávajú,“ doplnil Ovčarik.
Online nákup šetrí osobné náklady
Ako povedal zakladateľ stránky poistnamyska.sk Peter Gál, s veľkým prenikaním internetu do domácností, nových technologických možností, zákazníkov používajúcich online platformy a kupovaním rozličného tovaru online, sú zákazníci e-comerce prirodzene na silnom vzostupe.
„Nazval by som to technologické a behaviorálne faktory, ktoré umožňujú rast online trhu. Ale sú tu hlavne ekonomické faktory, ktoré budú čoraz viac ovplyvňovať rast online segmentu, pretože online nákup šetrí osobné náklady, náklady na kamenné pobočky a čas na stretnutia s poradcami. Online zakúpené poistenie sa stáva nákladovo lacnejším pre poisťovne, čo sa premieta alebo sa premietne do cien produktov v budúcnosti,“ skonštatoval pre portál voFinanciach.sk Gál.
Poistky na jednom mieste a k dispozícii
Slovenský online trh ponúka klientom viacero typov porovnaní cien finančných produktov. Kvalitné porovnávače poistných produktov v súčasnosti vedia podľa Maroša Ovčarika z Finančného kompasu garantovať, že cena, ktorá vzíde z porovnania, je konečná a premietne sa aj do poistnej zmluvy.
„Okrem toho takto vedia ľudia šetriť čas, pretože majú všetky poistky na jednom mieste a online k dispozícii,“ doplnil Ovčarik.
Možnosti, ktoré na webe nenájdete
Ako však povedal finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko Marián Búlik, povinné zmluvné poistenie ešte stále veľa ľudí nakupuje ako rožky – keďže sú navonok rovnaké, hľadajú iba najnižšiu cenu. Pritom PZP už dávno nie je podľa Búlika rovnaké v každej poisťovni.
Jeho zásadnou výhodou je podľa analytika možnosť prispôsobiť si poistenie tomu, čo klient potrebuje. V súčasnosti nie je problém pridať k povinnému poisteniu aj havarijnú ochranu napríklad proti krádeži či pre prípad nehody.
Takúto možnosť však porovnávače podľa Búlika na webe často neponúkajú, keďže porovnávajú iba základné povinné poistenie podľa ceny. Okrem toho sa v porovnávačoch väčšinou nevyskytujú všetky poisťovne.
Niektorí ľudia sú konzervatívni
Slováci patria podľa Allianzu v porovnaní so západnou Európou ku konzervatívnym nákupcom poistenia, no online predaj poistenia, ako aj vybavovanie klientskych zmien má podľa Némethovej rastúci trend.
„Zároveň sme presvedčení, že vybavovanie špecifických finančných záležitosti nenahradí v budúcnosti osobný kontakt s predajcom,“ dodala Némethová. Aj Maroš Ovčarik z Finančného kompasu potvrdil, že niektorí ľudia sú konzervatívni a bránia sa v online priestore zadávať svoje osobné údaje a vykonať platbu.
„Na druhej strane, z našich skúsenosti tí, čo túto bariéru prekonali, na webe nakupujú opakovane,“ poznamenal Ovčarik.
Osobný kontakt najmä pri životnom poistení
Tí klienti, ktorí sú zvyknutí nakupovať cez internet, nemajú podľa Gála problém nakupovať aj PZP prostredníctvom internetu bez osobného kontaktu. Osobný pohovor alebo finančná analýza je podľa neho viac nutná pri zložitejších poistných rizikách a pri životnom poistení, či investičných produktoch.
„Samozrejme, takáto služba je premietnutá v cene produktu. Pokiaľ však v budúcnosti bude konzervatívny klient aj týmto zložitejším produktom lepšie rozumieť, bude vedieť ich porovnať a bezpečne tak nakúpiť u spoľahlivého online poskytovateľa lacnejšie, potom sa aj jeho konzervatívne postoje zmenia,“ povedal Gál.
Informácie pochádzajú z webstránky vofinanciach.sk.
Viac k témam: finančné poradenstvo, finančné produkty, online nákup, OVB Allfinanz Slovensko, poistenie, životné poistenie
Zdroj: Webnoviny.sk – Slováci patria ku konzervatívnejším nákupcom poistení online, pričom by to mohlo ušetriť ich náklady © SITA Všetky práva vyhradené.