Mnohé slovenské média sa pre koronavírus ocitli na kolenách, žiadajú o pomoc ministerku kultúry Slovensko Správy by SITA - 3. apríla 2020 Zdieľaj tento článok Facebook Twitter Whatsapp Skype Linkedin EmailFacebook Save3.4.2020 (Webnoviny.sk) – Tlačené a digitálne médiá zaznamenali 40 percentný pokles predaja a enormný prepad reklamy. Pre agentúru SITA to uviedla Eva Pauliaková, výkonná riaditeľka Asociácie tlačených a digitálnych médií. Ako dodala, obrátili sa preto so žiadosťou o podporu médií na ministerku kultúry Natáliu Milanovú aj ministra financií Eduarda Hegera (obaja OĽaNO). Ako zdôrazňuje aj člen Tlačovo-digitálnej rady SR Pavol Múdry, ministerstvo kultúry je prvým bodom kontaktu pre médiá, preto by práve tento rezort mal apelovať na vládu, aby riešila, ako im pomôcť. Viac k téme Ekonomické dopady koronavírusu Zníženie DPH na 10% Podľa Evy Pauliakovej by mohlo médiám pomôcť zníženie DPH na časopisy a e-predplatné z aktuálnych 20 percent minimálne na úroveň denníkov a kníh, teda 10 percent. Zdôraznila pritom, že Slovensko má spomedzi krajín Európskej únie (EÚ) najvyššiu DPH na tlač. Preto k žiadosti ministrom pripojili aj prehľad situácie v ostatných členských krajinách EÚ, podľa ktorého viaceré štáty smerujú k nula percentnému DPH a rozdielne tarify pre denníky a časopisy sa viac-menej až na jednu výnimku nevyskytujú. „Žiadame tiež o vyňatie novín a časopisov z platieb do recyklačného fondu. Obdobne ako je to v ostatných krajinách EÚ a na Slovensku pri knihách, keďže riešenie vidíme vo vlastnom systéme zberných dvorov,“ povedala Paulíková. V mnohých médiách masovo prepúšťajú Podľa nej by médiám pomohla aj možnosť odkladu platieb sociálneho a zdravotného poistenia, DPH a zároveň vytvorenie fondu na podporu žurnalistiky – udržania pracovných miest a tým aj informovania verejnosti o aktuálnom dianí. V súčasnosti dochádza k prepúšťaniu zamestnancov vo viacerých redakciách a k ohrozeniu systému distribúcie a predaja. Pavol Múdry zase hovorí, že premiér Igor Matovič by mal zvážiť, či pôvodne plánovaných desať miliónov eur ročne pre investigatívnych novinárov neprerozdelí všetkým médiám, ktoré sa v súvislosti s koronavírusom ocitli v kríze. Zdôrazňuje, že médiá trápi pokles inzercie a v prípade tlačených médií aj pokles predaja. Myslí si však, že by mohli prežívať vďaka prípadnému záujmu čitateľov o predplatné. Viac o téme Koronavírus Viac k témam: Ekonomické dopady koronavírusu, Koronavírus, médiáZdroj: Webnoviny.sk – Mnohé slovenské média sa pre koronavírus ocitli na kolenách, žiadajú o pomoc ministerku kultúry © SITA Všetky práva vyhradené. Zdieľaj tento článok Facebook Twitter Whatsapp Skype Linkedin EmailFacebook Save